Całokształt działań o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym. Usprawnianie zaburzonych funkcji oraz doskonalenie tych, które są dobrze rozwinięte.
Wskazania:
- zaburzenia funkcji wzrokowo-ruchowej
- trudności z pamięcią, koncentracją uwagi
- zaburzenia emocjonalno-motywacyjne
- nadpobudliwość psychoruchowa
- zaburzenia integracji sensorycznej
- przejawiający nieharmonijny rozwój
- zaburzenia zdolności matematycznych
- obniżony poziom umiejętności manualnych i grafomotorycznych
- trudności w zakresie orientacji przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej
Cele terapii pedagogicznej:
- przywrócenie dziecku wiary we własne możliwości
- wdrożenie do aktywności oraz samodzielności w realizacji zadań – zarówno w środowisku szkolnym
jak również domowym
- opanowanie umiejętności poprawnego czytania, pisania oraz liczenia
- wzmocnienie silnych stron dziecka
- wyćwiczenie zaburzonych funkcji
- doskonalenie funkcji niezaburzonych, które będą wsparciem bądź zastępstwem dla zaburzonych funkcji