logo morius
ePUAP
ADRES E-DORĘCZEŃ:
AE:PL-52963-90460-RJTVA-13
Biuletyn Informacji Publicznej
previous arrow
next arrow

Muzyka od najwcześniejszych momentów życia towarzyszy dziecku w zabawie, nauce i wypoczynku. Wszelkie odgłosy dochodzące z otoczenia odbierane są poprzez zmysł słuchu, który w chwili przyjścia małego człowieka na świat pod wieloma względami jest już dobrze rozwinięty. Zmysł słuchu funkcjonuje na zasadzie odbioru i przekazywania cząsteczek energii poprzez ruch i wibracje. Te trzy elementy – wibracje, ruch i energia, tworzą dźwięk. Dźwięk przepływa przez wszystkie poziomy mózgu, oddziałując nie tylko na aparat słuchowy i przedsionkowy, ale również na całe ciało poprzez przewodnictwo kostne. Znaczenia dźwięku w procesie edukacyjnym nie da się wyrazić żadną miarą.

Cele zajęć muzykoterapeutycznych:

  1. rozwija koncentrację uwagę, pamięć, spostrzegawczość i wyobraźnię; 
  2. kształtuje koordynację wzrokowo – ruchową; 
  • uwrażliwia na odbiór bodźców z otoczenia; 
  • rozwija umiejętność naśladowania; 
  1. pomaga w kształtowaniu osobowości
  • rozwija sferę społeczną, emocjonalną; 
  • pobudza ciało w zakresie ruchów dowolnych; 
  • doskonali świadomość własnego ciała; 
  • stanowi źródło odprężenia; 
  • oddziaływuje na sferę ruchową dziecka; 
  • pozwala na odbiór miłych i przyjemnych doznań;
  • pozwala na eliminowanie niepożądanych, stereotypowych zachowań; 
  • rozwija umiejętność współdziałania w grupie; 
  • pozwala w niewerbalny sposób wyrażać siebie.

Grupa docelowa: zajęcia  dla dzieci zdrowych, jak i dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną z uwzględnieniem potrzeb danego dziecka; dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcy z,autyzmem, z różnego typu zaburzeniami słuchu, wzroku, a także u dzieci z zaburzeniami zachowania czy ADHD.