Wsparcie Gminy Miejskiej Głogów w ramach programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025
Gmina Miejska Głogów poprzez Miejski Ośrodek Rehabilitacji i Usług Specjalistycznych w Głogowie realizuje kolejną edycję Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” – dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.
Dzięki temu 70 uczestników otrzymało niezbędne wsparcie, które pomaga im w codziennym funkcjonowaniu. Usługi świadczy 54 asystentów, dostosowując pomoc do indywidualnych potrzeb każdej osoby.
W tegorocznej edycji zwiększono liczbę godzin wsparcia dla uczestników w porównaniu do roku 2024. Ponadto, aby zapewnić równy dostęp do usług, do Programu włączono osoby, które nie korzystały z tej formy pomocy w ubiegłym roku.
Program ma na celu poprawę jakości życia osób z niepełnosprawnościami poprzez zwiększenie ich samodzielności i aktywności w życiu społecznym. Dzięki indywidualnemu wsparciu asystentów uczestnicy mogą m.in. załatwić sprawy urzędowe, uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych czy wykonywać codzienne czynności.
Dzięki całorocznej realizacji Programu, uczestnicy mogą liczyć na stałe i systematyczne wsparcie, co znacząco wpływa na ich komfort życia, niezależność jak i aktywność społeczną.